20 snabba inför jul och nyår

Enligt O har satt ihop en enkät, 20 snabba inför jul och nyåroch varför inte svara på den, så här två dagar före julafton? 🙂

christmas-tree

Julafton eller nyårsafton? Jag gillar nyår, men julafton … traditionerna är starka!

Glögg eller julmust? Glögg är bara gott då och då i små mängder oavsett styrka. Julmust är gott året om!

Amaryllis eller hyacint? Inget av det egentligen, men om man måste välja …

Sill eller skinka? Kokt, griljerad skinka med senap på kavring. DET är julmat, det.

Snö eller regn? Regn resten av året, men runt jul och nyår vill jag helst ha snö. Och massvis av det, fast helst utan olyckorna eller trafikproblemen som kommer med den.

Lussekatter eller pepparkakor? Båda två? Pepparkakor börjar säljas så tidigt så det är inte specifikt för julhelgen. Men lussekatter är mer december månad, för mig i alla fall.

En i taget eller slalomläsning? Har alltid slalomläst, men på sistone försökt hålla mig till en i taget. Går så där. 😉

Film eller tv-serie? Älskar normalt att se avsnitt efter avsnitt av en serie, men till jul är det alltid filmerna som vinner.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Inget ont mot Sanna, men Gina är härlig.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Jag har Karl Bertil på dvd … är det svar nog? Även om Kalle Anka är obligatoriskt på julafton.

Tomten eller Grinchen? Filmen Grinchen. Annars tomten.

Morgonpigg eller nattuggla? Kl 9 är tidigt för mig. Allt före 7 är ren plåga.

Hundöra eller bokmärke? Oftast bokmärke, men kan också vika hundöron om det krisar eller är en riktigt gammal pocketbok.

Soffan eller sängen? Läser jag i sängen får jag bara boken på näsan.

Tegelstenar eller tunnisar? Älskar tegelstenar!

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Bara för att.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Längtar till juldagen!

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Blir ingen uppesittarkväll och har ärligt talat ingen åsikt i frågan.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Inte heller något val här.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Hrm … Kent. Även om jag knappt lyssnat på dem aktivt någon gång.


Hoppas att ni julstökar i lugn och ro och att ni inte är alltför stressade. Idag ska jag städa klart det sista och sen träffa en kompis ikväll. 🙂

One thought on “20 snabba inför jul och nyår

Kommentera

