Bok nr 93 av 100 

Idag läste jag Miss Reads Village Christmas, en kort (54 sidor) och mycket söt julsaga. Trevligt med julböcker som gör att man kommer i stämning. 😊

Nu är det ju så att man inte bara kan läsa jullitteratur i december. Det är snart dags att medverka i Läs-it-Snow mellan 21-27 december (det är Nellon som anordnar) då jag ska läsa hur mycket som det bara går för att hinna upp i 100 böcker innan jul. 🎄🎄😊

Men läsandet står ju inte still innan dess! Faktum är att jag tycker om att läsa blandat, så jag slängde in Susanne Ahlenius andra bok, Dödligt dubbelspel, i mixen. Erotisk deckare med bestialiska mord i London-miljö, låter inte det spännande? Än så länge bara 60 sidor in, men väldigt bra so far! 

Och detta är bok 93 av 100. Hur sjukt är inte det, egentligen? (Jag vet att många läser 100 böcker och mer varje år, och jag förstår inte hur.) Jag som knappt har läst mer än 50 böcker per år i vanliga fall är nu uppe i det dubbla! Det har varit ett bra läsår, helt klart! 👍📚 

Nu ska jag vara fundera på vilka böcker jag vill läsa från och med onsdag nästa vecka i Läs-it-snow … Här är de jag har ”inplanerade”:

  1. Julmysteriet – Jostein Gaarder (format: inbunden, 1994)
  2. Enda vägen – Anna Jakobsson Lund (format: inbunden, 2016)
  3. En enda risk – Simona Ahrnstedt (format: inbunden, 2016)
  4. All the bright places – Jennifer Niven (format: pocket, 2015)
  5. A Torch in the Night – Sabaa Tahir (format: inbunden, 2016)
  6. Fantastic Beasts and where to find them, the original screenplay – J K Rowling (format: inbunden, 2016)
  7. Pastor Viveka och hundraårsjubileet – Annette Haaland (format: ljudbok, 2016)

Som ni ser är det mycket nytt (det är för att jag inte ska ha så många hyllvärmare nästa år 😉) och en ljudbok, vilket är idealiskt när man julstädar/packar upp. 

Några planer på julläsningen? 

Kommentera

