En julsaga

En helt vanlig onsdagsförmiddag i december sitter jag (fortfarande) i pyjamas i soffan med en kopp kaffe framför mig och Charles Dickens A Christmas Carol i handen. Det blir ju inte jul utan! 🎄🎄🎄

Igår fick jag upp mina två bokhyllor i lägenheten! Saknar visserligen att flytta över en massa böcker dit, men vilken underbar känsla att se alla böcker på plats (om än huller om buller). På lördag ska jag försöka få ordning på soffan (jag har en stark hatkärlek till IKEA-möbler just nu), sen är det ”bara” att ställa i ordning, dvs packa upp de sista kartongerna, och att julstäda! Ev köpa en liten gran. Tända massvis med levande ljus och bo in sig. Jag ser fram emot det så mycket! 

Börjar ni känna av julstressen nu när det bara är 10 dagar kvar till julafton? Jag ska inhandla de sista julklapparna i veckan, tänkte jag. Ska bara komma på de två sista! 😂

Kommentera

