Lila hibiskus

Läste nyss ut boken Lila hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie. Den stod som en av punkterna på årets Kaosutmaning, men visade sig vara väldigt segläst. I veckan läste jag större delen av boken (sidorna 50-279) efter att den vilat sedan november. 

Mina tankar om Lila hibiskus kretsar mest kring att det här inte är en bok som jag vanligtvis skulle ha plockat upp själv, och det märks på hur jag har läst den. Den fångade mig inte, vilket är synd för jag vet att väldigt många läsare uppskattar hennes böcker. Hon har även skrivit En halv gul sol. 

Kort sagt: gillar du böcker om Afrika eller böcker med många namn är det här något för dig! 😊

6 thoughts on “Lila hibiskus

    • Sara Swietlicki skriver:

      Förresten, var det inte du som var på jakt efter en Carsten Jensen-bok? Minns inte vilken av titlarna det var … Har lokaliserat böckerna i flyttkaoset, om du skickar ett mail till sara_swietlicki(at)msn(punkt)com med namn och adress kan jag skicka den som en liten extra julklapp. 😊

  1. Amandas minnen skriver:

    Jag blev förälskad i Adichie när jag läste denna bok. Jag tror det var hennes unika sätt att beskriva och formulera. Hennes böcker är väldigt tunga, men väldigt väldigt bra!!

Kommentera

