Hem, ljuva hem

Första december fick jag nycklarna till min nya lägenhet. Idag går flyttlasset, och de närmaste två veckorna kommer all överflödig tid att gå till att pyssla med hemmet, fixa saker som soffa/bokhyllor osv. Framför allt bokhyllorna är ett måste! Och lite juleljus, antar jag.

Mitt mål är att läsa 100 böcker i år, så jag får lägga på ett kol och komma igenom några av de tunnisar som jag har på vänt. En del julböcker (såklart!) och en del annat, typ serier som jag vill avsluta/fortsätta på. 

Boktjuven (Markus Zusak) är min 87e bok, medan Lila hibiskus (Chimamanda Ngozi Adichie) blir 88 och Cyankalium och champagne (Agatha Christie) blir nr 89. Nr 90 vet jag inte än, kanske A Christmas Carol (Charles Dickens)? I och för sig passande såhär i jultider. 🙂 

För övrigt blir det ingen Blogg24 för mig i år, det hinns inte med. I stället vill jag blogga för att det är kul eller för att jag har något att dela med mig av. Målet är att starta 2017 någorlunda harmoniskt. 😉 

Månadens bästa bok för november blev The Love That Split The World av Emily Henry. Rekommenderas varmt! 

Kommentera

