Veckans hiss och diss

Veckans diss:

Ibland kapsejsar allt på en gång. Ni vet, småsaker som liksom retar livet ur än när de händer men som är ganska lätta att fixa efter lite pyssel. Sånt hände igår, när vi fick hem ett nytt matbord och 6 nya stolar från två olika leverantörer. Det visade sig att i bordets lackade skiva hade någon lackat fast ett 4-5 cm långt, mörkt hårstrå. Det var bara att ta bilder och reklamera. Det verkar lösa sig, men frustrationen! Det började redan när vi packade upp stolarna och två av dem är skadade. En av dem har en lång raspig repa mitt på   ryggen som syns jättetydligt. Det var bara att ta bild och reklamera.

Vad som stör är att detta inte är IKEA-möbler precis. Hur kan man skicka iväg defekta varor? (Nu fick jag lust att åka till IKEA …)

Veckans hiss: 

Sent i förra veckan meddelade Lunds stadsbibliotek att boken som jag hade bett dem köpa in hade kommit och stod reserverad till mig, redo att hämtas. Lycka när man får tag i en bok som man har längtat efter länge! Någon som läst The Love That Split The World av Emily Henry?

Läste ut Toner i natten av Jojo Moyes igår kväll. Den har gått så snabbt att läsa och den var jättesöt! En ganska klassisk Moyes-historia. Rekommenderas varmt!

Nu ska jag – efter att ha skickat iväg reklamationen för stolarna – dricka mitt kaffe och lyssna på Ella Fitzgeralds julskiva (Ella wishes you a swinging Christmas) för nittioelfte gången och skriva lite under tiden. 🙂 Eller varför inte färglägga lite julkort?

Kommentera

