Vilken dag!

Ja, det kan man i alla fall säga – vilken dag! Sen får det tolkas hur man vill.

I natt satt jag uppe mellan midnatt och ett och skrev för att fira starten på NaNoWriMo. Det blev 1715 ord på en timme, så jag ska nu skriva lite till innan sängdags så kanske jag  kommer upp lite mer tills imorgon. 🙂 Kul att vara igång igen även om jag vet att det kommer att bli stressigt. Jag kör en rewrite, och vi får se hur länge energin räcker till det eller om jag helt sonika byter manus.

På jobbet puttrar det på – snart premiär på nästa produktion och den innebär mycket väntan, vilket gör att det är ganska chill just nu.

Igår läste jag ut Avskedsfesten av Anna Fredriksson. Den får tyvärr ett ljummet betyg, för även om den inte var dålig var den heller inte strålande utan tvärtom ganska blek. Intressant ämne dock, men inget som fångade mig. Synd, för jag gillade Fredrikssons förra, Tisdagsklubben, väldigt mycket.

Jag lyssnar vidare på Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Den har inte fångat mig men jag lyssnar på, mest för att jag gillar Gunilla Nyroos som uppläsare!

Hunden kördes till djursjukhuset i Helsingborg imorse, nu diskuteras avlivning … svårt att säga något om det, bara att det är så sjukt svårt att bestämma. Man vill ju inte att hunden ska lida.

Kommentera

