Att vänta 

Att jobba i kör på ett operahus innebär att man i vissa produktioner gör ytterst lite. Det medför i sin tur många långa pauser och en evig väntan. 

Idag är en kort arbetsdag, men ändå mest bara väntan. Om jag jobbar mellan 10-13 är jag på scen 11:15-11:30. Ikväll mellan 19-21, på scen mellan 20-20:45. 

Men varför klaga? Solen har precis kommit fram här i Malmö, så när jag har ätit lunch och övat lite får jag väl ta en liten promenad innan jag går till gymmet.  I lurarna går just nu Elena Ferrantes Min fantastiska väninna och i bokform håller jag fortfarande på med Björnstad av Fredrik Backman. Sol, kaffe och en bok. Livet är gött trots väntetid! 

Kommentera

