Scrivener? 

Ja, som rubriken antyder. Är skrivprogrammet Scrivener något att ha? 

Jag har tittat på det ganska länge nu, men eftersom det kostar minst $45 är jag tveksam … å andra sidan, om jag är med i NaNoWriMo i år får jag 50% rabatt om jag vinner och 20% om jag är med. 👍

Just nu har jag laddat ner en trial version  framtagen just för Nanos, vilket innebär att man har fram till 8 december på sig att bestämma sig för om man gillar det eller inte. Med tanke på hur mycket jag planerar vore det idealiskt att ha allt på ett ställe. 

Nån som använder Scrivener? Yay or nay? 

3 thoughts on “Scrivener? 

  1. CrimsonCorundum skriver:

    Använder inte Scrivener själv, men frågade min syster. Hon tycker det är ett jättebra program, men det har lite väl många funktioner för hennes sätt att jobba. Fast om du får en bra rabatt är det säkert värt pengarna.

  2. Bara hittepå skriver:

    Jag använder och gillar. Tycker det är lätt att hålla ordning på texten och få en överblick. Visst finns det många funktioner jag inte behöver i nuläget, men jag tycker om att det finns flexibilitet att hantera många olika manustyper och arbetssätt. Och jo, det kostar en del, men om jag slår ut priset på alla de timmar jag använt programmet blir det inte många ören.

    Men det är väl bara prova under Nano, så märker du om det passar dig. 🙂 Hoppas du får en rolig skrivnovember!

Kommentera

