Nobelpriset 2016

…. gick till Bob Dylan.

Huh?

Oj. Jaha? Eh … hrm.

Ovan var min reaktion tidigare i dag. Jag har ingen relation till Dylans musik och är inte helt säker på att Nobelpriset är rätt forum för att prisa honom. Men – gjort är gjort och Akademien är säkert nöjd. Undrar vem det blir nästa år?

 

One thought on “Nobelpriset 2016

  1. MarveW skriver:

    Jag är mer en bekymrad. Jag är tveksam av flera skäl och dem ska jag utveckla senare. Men det som stör mig nu är att all brist på respekt i media och sociala medier. Så många som hyllar, det är ok. Men att håna att andra kan ha annan smak känns inte bra. Att de som gillar annan litteratur är gammalmodiga, traditionella etc känns inte ok. Jag är uppriktigt ledsen över bristen på respekt för att man kan ha olika smak.

Kommentera

