Just-nu-enkät

Den här enkäten hittade jag hos Enligt O i lördags och tänkte att jag skulle svara på. Och vilken dag är bättre än att göra en enkät på än måndagar? 🙂 Dags att strukturera!

Vid sängen:

Där ligger den bok jag läser just nu, Askfödd av Sabaa Tahir.

På soffbordet:

Ligger IKEA-katalogen, MIOs höstkatalog, ett anteckningsblock med penna samt boken jag läser just nu. Och telefonen. Hej Instagram.

I handväskan:

Finns oftast den bok jag läser just nu, eftersom jag har börjat med att läsa en bok i taget i stället för att slalomläsa som jag gjort mycket tidigare. Just nu: Askfödd av Sabaa Tahir.

I öronen:

Mest litteraturpoddar som FörfattarpoddenSkriv en bestseller (Eller en annan bok) och Bladen brinner, men annars Alla dessa hemligheter av Anna Estassy Lovén, som är en omlyssning från i somras.

På läsplattan: 

Djupa Ro av Lisa Bjärbo.

Läser jag lite då och då:

Jag är Zlatan av David Lagercrantz och Zlatan Ibrahimović. Ren research.

Borde jag läsa:  

Alldeles för många. Just nu är det Figaro-trilogin (The Barber of Seville, The Marriage of Figaro och The Guilty Mother) av Pierre Augustin Caron de Beaumarchais (1732-1799) eftersom jag jobbar med Mozart-operan Figaros bröllop vars libretto bygger på pjäs nr 2.

På is:

Alldeles för många. Finding Fraser av KD Dyer är en av dem. Jag hatar att inte avsluta böcker, hur dåliga de än är. Och detta är årets sämsta bok, men jag vill ändå avsluta den. Just nu ligger den som sagt på is.

Bokklubbsböcker:

Är inte med i någon bokklubb. Från biblioteket däremot väntar Tell me three things av Julie Buxbaum och Delirium av Lauren Oliver.

Längtar jag efter att få läsa:

Enda vägen av Anna Jakobsson Lund. Sista delen i Systemet-trilogin och jag ser fram emot den galet mycket!

3 andra böcker i min TBR-hög:

Typ hela min bokhylla! Ärligt talat. Eller Simona Ahrnstedts En enda risk, Susanne Ahlenius Dödligt dubbelspel och All the bright places av Jennifer Niven. Samt såklart Sjöfararna av Diana Gabaldon.

Kommentera

