Höstrusk och underbar bokpost

Igår onsdag kom höstrusket till Skåne. Det blåste friskt hela dagen och när mörkret lade sig över Lund vid 19-tiden kändes det som slutet av november, inte december. Men jag pallrade mig iväg till det lokala ICA och postkontoret för att hämta ut två fina paket. 😍📦📦

Det var Anna Jakobsson Lunds serie Systemet som kom, och så fint paketerat också! Sista delen i trilogin, Enda vägen, ligger på min TBR-lista gör hösten, känns fint att få stifta bekantskap med Ava, Leymah och Levi igen. 


Och idag känns det verkligen att det är höst. Fortfarande varmt, runt 17 grader, men blåsigt och duggregn i luften. Och ovanpå det har jag en underlig arbetsdag (10-10:30, 13-14, 19-20:15). Inte så mycket arbete, men pauserna är så fruktansvärt långa! Det är inte mycket att göra mer än att göra kaffe och sitta och läsa i Jag lät dig gå av Clare Mackintosh i pauserna. Fast i den långa pausen (14-19) åker jag nog hem … 

Hälsningar, hon som behöver nya läsglasögon men inte vill erkänna det för att det är så himla dyrt (!) 

2 thoughts on “Höstrusk och underbar bokpost

Kommentera

