Books On My Fall TBR List

toptentuesdayÅh, tisdag … I Skåne har vädret växlat mellan sol och moln, men det var varit varmt! Snart nog blir det väl regnigt och grådaskigt, det gäller att njuta de sensommardagar vi har kvar. 🙂 Men jag längtar efter regn som piskar mot rutorna, tända ljus, tekoppar och filtar i soffan med en god bok …

Det är länge sedan jag gjorde Top 10 Tuesday, men dagens ämne är ju svårt att låta bli! Jag som älskar listor skriver gärna ner 10+ böcker på min höstliga ”att läsa-lista”. 🙂 Är för övrigt ett stort fan av förkortningarna TBR (to be read) och CR (current read) tack vare Instagram …

10 Books On My Fall TBR List

  1. Jag lät dig gå* av Clare MacKintosh. Den har jag lånat hem från biblioteket nu och dessutom ligger den i en av mina utmaningar. Nu ska den läsas!
  2. Arvet efter dig av Jojo Moyes. Jag måste läsa om Livet efter dig men annars finns det inget som hindrar mig.
  3. En enda risk av Simona Ahrnstedt. Den står i min bokhylla och kallar på mig.
  4. Sjöfararna av Diana Gabaldon. Bok 3 i Outlander-serien. Kan inte stanna upp nu när jag fått upp farten, Outlander-serien SKA läsas ut!
  5. Boktjuven av Markus Zusak. Den har legat på min TBR-lista i evigheter.
  6. Dödligt dubbelspel av Susanne Ahlenius. Andra delen i trilogin.
  7. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare. Sista delen i The Mortal Instruments. Det är det här med att avsluta serier … inte min starka sida, tydligen.
  8. All the bright places av Jennifer Niven. Ska tydligen vara jättebra. Varför har jag inte läst den än, liksom?
  9. Ingen normal står i regnet och sjunger* av Sara Ohlsson. Helt ny, svensk ungdomsbok. Kan det bli bättre?
  10. Enda vägen av Anna Jakobsson Lund är avslutande delen i trilogin Systemet. Jag LÄNGTAR! Jag har beställt den direkt från Anna, ska bli så kul att få ha de här böckerna i min bokhylla! 🙂

Som vanligt kan den här listan göras dubbelt så lång, men … lite realistisk får man kanske vara? 😉 De två böckerna märkta med * är sådana som jag lånat hem från bibblan, det ökar ju helt klart chansen för att de ska bli lästa!

Nu måste jag läsa lite mer i Sirenen av Tiffany Reisz så att jag får läst ut den snart. ”Bara” 150 sidor kvar nu  … #intevärldensbästabokdirekt #villegentligenläsanågotannat

Kommentera

