Fredagsmys och läsplanering

Och så var man ledig igen. Jag vet att det låter som att jag är ledig mest alltid, men för att trösta er som jobbar mån-fre kan jag meddela att jag jobbar tis-sön, så mina lediga dagar är helt underbara. 🙂 Tyvärr utgår jerkan den här veckan också eftersom Annika är på resa.

Men jag njuter av fredagen ändå: Jag har sovit länge, druckit kaffe, gått en promenad med en allt piggare vovve, läst i Slända i bärnsten och har nu runt 250 sidor kvar, diskat, bestämde mig för att baka scones medan jag lyssnade ikapp på poddar, borde slänga in en tvätt, väntar på att mina scones ska bli klara, ska sortera kläderna i min byrå och se lite Simpsons samtidigt. Och betala räkningar, nu när lönen har gått in i dag. Slängde precis in en flaska bubbel på kylning, det är ändå fredag.

Men låt er inte luras av listan ovan: egentligen sitter jag och scrollar genom Instagram, bestämmer mig för vad jag ska läsa i oktober. Än så länge har jag fått listan till:

  • Livet efter dig av Jojo Moyes (som förberedning till Arvet efter dig, och filmen)
  • Jag lät dig gå av Clare MacKintosh (nu har jag lånat hem den, så att den verkligen ska bli läst!)
  • Boktjuven av Markus Zusak (den har bara legat på min lista i evigheter)
  • Sjöfararna av Diana Gabaldon (Outlander #3)

Plus de biblioteksböcker som jag plockade med mig hem innan i veckan.

  • Askfödd av Sabaa Tahir (tyvärr på svenska, men den har fått så bra recensioner på bookstagram att jag inte kunde på bli)
  • Mindfulness för losers av Christoffer Holst
  • Tell me three things av Julie Buxbaum (våfflor på omslaget, what’s not to like?)
  • Sirenen av Tiffany Reisz
  • Delirium av Lauren Oliver

Det är fortfarande en hel vecka kvar på september, så vem vet vad jag hinner börja på innan oktober. Min mor ville att jag skulle läsa Det kommer alltid en ny himmel av Lori Nelson Spielman, så den får jag nog ta tag i härnäst. 🙂

Hoppas att ni får en fin fredag!

Kommentera

