Jag älskar lediga måndagar

Varje måndag är jag ledig. Det kommer sig av att jag i mitt jobb har veckovila på måndagar,  så jag börjar varje vecka med att vara ledig och kan komma ifatt med saker som jag inte har hunnit under den gångna veckan. Oftast är det tvätt, lite städning, sova lite, ta en promenad med hunden (som är tillbaka från djursjukhuset nu och som behöver lite extra kärlek), öva alternativt instudera nytt material, svara på mail, se lite skräp-tv och gå igenom kalendern för veckan som kommer.

I dag har det varit allt ovanstående. Jag läste ut Sylvia Days One with you och plockade genast upp Diana Gabaldons Slända i bärnsten, som är andra boken i Outlander-serien. Jag vill läsa den innan jag ser tv-serien, och andra säsongen släpps på svenska i slutet av oktober.

Och nu ska jag skicka iväg ett mail till Anna Jakobsson Lund och beställa hela serien Systemet av henne, nu när tredje boken äntligen har släppts! Det blir en fin födelsedagspresent till mig själv. 🙂

Jag borde åka iväg till mitt förråd och gräva fram min kartong med noter som står någonstans i ett fullpackat förråd på 9 kvm  … Behöver mina noter!

Ha en trevlig måndag!

Kommentera

