En smakebit på søndag: One with you

OMG, book hangover, någon? Det är vad jag har just nu, efter att ha läst Ahlunds Du, bara. Jag försöker bota mig själv med att läsa Sylvia Days senaste Crossfire*-roman One with you. Jag har läst de andra fyra böckerna, och medan jag älskade de första tre är de två sista inte lika bra. Kanske för att Day gick från att ha en jag-person (Eva) till att ha två (Eva och Gideon). Det är lite förvirrande men samtidigt intressant att läsa om en annan karaktärs synvinkel. Men jag tror att jag har tröttnat på den typen av litteratur … eller så är den helt enkelt inte lika bra som de första böckerna.

Men den har stått i min bokhylla sedan april eller maj, en riktig hyllvärmare! Så det här blir bok 60 i min Goodreads-utmaning för i år. Och ytterligare en serie avslutad, eftersom det här är sista boken i Crossfire. Det kan bara bli tummen upp på alltihop!

*Crossfire-serien kan liknas vid 50 shades, men bättre utfört.

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199

Men det är söndag, och då ska vi ha en smakbit. Den kommer från One with you.

Som vanligt hittar du fler smakbitar hos Mari på Flukten fra virkeligheten, och enda regeln är inga spoilers!

Smakbiten kommer från sida 349 (”jaget” här är Eva):

 

”You look like a million dollars.” Cary pulled back from my hug and checked me out. ”Actually, I think you’re wearing a million dollars. Jesus. I was so blinded by your bling I almost missed that you’d let your girls come out and play.”

”That’s Gideon’s point”, I said dryly, giving a turn to set the skirt of my gown drifting around my legs. ”You, of course, are gorgeous.”

He gave me his famous bad-boy grin. ”I know.”

one_with_you-uk

Hoppas att ni får en trevlig vecka! 🙂

 

3 thoughts on “En smakebit på søndag: One with you

  1. Monika skriver:

    Romance ja, det tror jag inte att jag gillar, men jag har faktiskt inte provat den moderna sorten 🙂 Kanske har jag fel och jag avskyr att ha fel, så jag tänker prova så småningom. Dock inte Sylvia Day utan Simona Ahrnstedt 🙂

Kommentera

