Måndagsläsning

Idag har varit en dag som gått mellan extremt trötthet (hej soffan!) och extrem pigghet (hej storstädning av kök, badrum och sovrum!). Jag kan i alla fall krypa ner nyduschad i nybäddad säng och påbörja ny bok.

Jag avslutade Jonas Hassen Khemiris Allt jag inte minns på två dagar. Den får betyget 1 av 5 av mig på Goodreads, för jag blir inte klok på den. Jag kan tycka att upplägget är intressant, men den fångar mig inte. Jag drivs inte framåt för att få reda på vad som händer med vem, för storyn är given på förhand. Jag blir inte speciellt rörd av någon av karaktärerna, för jag kan inte komma nära dem. Det är verkligen en underlig bok, för jag kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte gillar den. Den är slätstruken.

Sedan kan jag vara för dum för att fatta storheten i den, för den fick ju trots allt Augustpriset förra året (2015).

Nu övergår jag till att fortsätta beta av min september-lista och plockar åt mig Stephanie Perkins Lola and the boy next door. Den kommer i alla fall vara lite mer lättsmält.

Och september-listan, undrar ni? Den som följer mig på Instagram har kanske sett den, mina sju böcker jag har tänkt försöka läsa i september. Inte nödvändigtvis i den här ordningen.

  1. Färjan av Mats Strandberg. Läst, gillade.
  2. Finding Fraser av KC Dyer. Läst halva, fick lägga ner. Katastrof.
  3. Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri. Läst, blir inte klok på.
  4. Lola and the boy next door av Stephanie Perkins
  5. One with you av Sylvia Day
  6. Slända i bärnsten av Diana Gabaldon
  7. Du, bara av Anna Ahlund

Känns som en ganska blandad kompott!

Kommentera

