En smakebit på søndag: Allt jag inte minns

Någon gång i somras hörde jag talas om att Lunds kommun skulle ordna en stor läsecirkel under hösten 2016. Kommunen ihop med stadsbiblioteket och några andra skulle dela ut en speciell bok, som man sen skulle läsa gemensamt i kommunen och sen bokcirkla om. Man gav ledtrådar till bokens titel och här i slutet av augusti tillkännagavs titeln. 

Jonas Hassen Khemiris Allt jag inte minns.

Jag har läst Hassen Khemiris första bok, Ett öga rött från 2003, men i övrigt har jag inte läst något. Jag lyckades få tag i ett ex och har väntat tills nu med att börja läsa. 

Än så länge gillar jag den. Lite underlig i starten, men snyggt uppbyggd! Smakbiten kommer från sida 67:


Fler smakbitar hittar ni hos Flukten fra virkeligheten och som vanligt gäller regeln: inga spoilers! 

Ha en fortsatt trevlig helg! 😊 

Kommentera

