Sjuk = skräptv

Igår körde jag och mamma upp till Jönköping för att lämna hunden på djursjukhuset. Jag vaknade med ett diskbråck som också hade vaknat till liv, en spänningshuvudvärk som inte ville försvinna med Alvedon och med en hals så ihopsnörpt att svälja vatten känns omöjligt. Lägg sedan till 60 mil i bil, varav jag hade 30 bakom ratten, så förstår ni kanske att jag är hemma idag. Mycket kan sångaren stå ut med, men inte halsont! 😶😡😖

Men att vara sjuk på en vardag innebär mycket dålig tv. I alla fall när man är sjuk nog för att ens hjärnverksamhet ska vara minst sagt nedsatt. Kanske att jag orkar läsa lite senare, men just nu ska jag se alla städprogram, husrenovering och Simpsons jag orkar innan familjen kommer hem. 👍 Och plåga mig igenom en kopp te eller två, eller kanske lite glass … 🤔 Inte ens det är roligt när man inte kan svälja!

Och imorgon ska jag nog till vårdcentral. 😱

One thought on “Sjuk = skräptv

Kommentera

