Releaseparty! 

I lördags var jag på dubbelrelease i Malmö och kom hem med två fina signerade böcker. Den ena är Vi som älskade och hatade så av Mari Åberg, den avslutande delen i en trilogi som utspelar sig i Sverige under 1930- och 1940-talet. Den andra var Kärleken kommer och kärleken går av Stefan Åberg, Maris man. Det är hans andra bok. 


Jag och Mari möttes när vi kom tvåa respektive trea i Debutanttävlingen 2010. Maris roman hade då redan kommit till final i Bok-SM. Hon är inte typen som ger upp utan 2013 släpptes debuten Och kvar stod en röd resväska på egna förlaget Andrarum förlag. Stefan släppte samtidigt Vid fyrtio börjar livet och sedan dess har Mari kommit med en uppföljare, Löftet, 2014 innan trilogin nu avslutas med Vi som älskade och hatade så. Mina andra ex av deras böcker är nerpackade i flyttkartonger, så det får bli en samlingsbild där de står i bokhyllan allihop lite senare i december. 😎

Mari är en sån där människa som verkar hinna med allt på en gång. Hon är en stor inspirationskälla och jag har återigen tagit tag i mitt skrivande, även om jag just nu håller på med karaktärsutveckling. ✍ Jag är nog redo att börja skriva lite senare i höst när jag har fått lite mer kött på benen. Då ska här skrivas ett kasst första utkast! 😂 

Hurra för inspirerande människor! 

Kommentera

