En smakebit på søndag: The Raven King

Nu har skolorna börjat för de flesta, universiteten börjar långsamt fyllas med studenter från alla världens hörn och själv har jag jobbat i tre veckor. Det är tyvärr ovanligt att jag är ledig på helger, men den här helgen är jag! Så idag har jag gått en långpromenad längs med Bjärreds strandpromenad, ätit mjukglass och sen kommit hem och slagit mig till ro i en loungegrupp utomhus för att njuta av solen innan det är dags för grillning. Helt enkelt en solig skön söndag med inga måsten. ❤️ På bilden nedan ser ni ju hur hårt livet är just nu! 😂
Men det är äntligen dags för smakbitarna att starta igen! För mer info, titta in hos Flukten fra virkeligheten

Jag håller just nu på att växla mellan att läsa två riktigt bra böcker: Röta av Siri Pettersen (Korpringarna #2) och The Raven King av Maggie Stiefvater (Kretsen #4). Veckans smakbit kommer från den sistnämnda, som är sista delen i serien Kretsen. En riktigt bra, kuslig serie som jag är riktigt glad att jag har läst! 👍


Smakbiten kommer från sida 168:

It was 6:21.

Ronan hit the water hard enough that he saw sparks behind his vision. The pool was as warm as blood, and the moment he thought about that heat, he realized that he remembered this pool. He had dreamt it before. 

It was acid. 

Hoppas att ni har haft en fin helg och att veckan framför er blir bra! 😊

6 thoughts on “En smakebit på søndag: The Raven King

  1. bokdamen skriver:

    Stiefvater har jag inte läst något av ännu. Första boken i Korpringarna började jag läsa men den är ju så tjock, svårt med sängläsning, så det blir nog att lyssna på den istället någon gång 😉

Kommentera

