På den sista sommardagen 

Idag – eller i dagarna – börjar skolan igen. Jag har jobbat i två veckor efter semestern och njuter av att jag hädanefter alltid är ledig måndagar. 👍 Från att måndagen har varit en jobbig ”start på veckan”-dag är den nu dagen då jag sover lite längre, äter långsam frukost och går en lunchrunda med hunden. Läser tidningen. 

Eller som idag: 

Samt tömmer diskmaskinen, sätter igång några tvättmaskiner, städar sovrummet, åker till köpcentrumet Emporia med lillsyrran för att verkligen använda Skånetrafikens sommarkort till max sista dagen och förbereder veckan. Puh! 😅

Men också dagen då jag sitter någon timme i lugn och ro och låter hjärnan tröska igenom alla idéer till ungdomsserien och den stundande omskrivningen. Mer kaffe till folket!☕️ (Och det där, mina vänner, är ett svenskt Discovery-äpple. Äntligen svenska äpplen! 🍎)

5 thoughts on “På den sista sommardagen 

Kommentera

