Tillbaka i vardagen

Det har varit en minst sagt turbulent sommar. Jag flyttade, trodde att jag hade fått en hyreslägenhet men fick sedan nej på en teknikalitet, hittade en knuta i bröstet som sedan tack och lov visade sig vara lymfkörtlar, jag slutade på mitt extrajobb som jag haft i fem år (the feels!) och började på mitt fasta jobb. Och sen visade det sig att hunden har obotlig cancer och högst några månader kvar att leva. Min lille plutt. 😦 Det känns nästan övermäktigt att tänka på att han inte kommer vara i livet så länge till.

2016-07-22 19.02.00

Låt mig bara säga som så här – det är skönt att vardagen börjat rulla på igen, för då är tankarna ockuperade av annat en del av dagen. Av musikal, där saker är larger than life och allt löser sig med lite god vilja.

Allt detta har också gjort att jag läser mycket mer än vanligt. Jag är redan uppe i 50 av 52 böcker för i år. Ibland känns det som att jag inte kan läsa snabbt nog, ibland läser jag för snabbt och huvudet hänger inte med. Jag läste ut den nya Harry Potter-boken för några dagar sen och det kommer en recension på den senare. Någon som läst?

Min stackars blogg (vars konto är över åtta år gammalt, enligt WordPress) har fått lida, men det är för jag inte har orkat skriva inlägg eller läsa så många av alla andras inlägg heller. Instagram har varit det jag har orkat med, så ni som följer mig där har inte fått total  tystnad ifrån mig i sommar.

Men nu ska det bli lite mer liv i luckan här, hoppas jag. 🙂

Kommentera

