Månadens bästa bok: juli

Vi har passerat in i augusti och det är tur det, för juli har varit en tung månad för mig personligen. Men därför är det skönt att jag i alla fall har fått läst en del, vilket har skingrat tankarna lite.

Månadens bästa bok för juli är två böcker, för det visade sig vara svårt att välja. Jag läste totalt nio böcker i juli, vilket inte är rekord men väldigt många böcker (för mig) på en månad.

Dessa två, både Odinsbarn och Kretsen, är första delen i varsin serie. Två vitt skilda men ändå samma eftersom de båda två kretsar sig runt en fågel, nämligen korpen. Jag fortsätter att läsa båda serierna, för de är så himla bra! ❤ Fast det är ju väldigt mycket ungdomslitteratur just nu.

Och jag måste ju bara nämna Aldrig ensamma av Anna Jakobsson Lund. Den är, kort sagt, skitbra. Sista och tredje boken i serien kommer någon gång i höst. Jag längtar!

Hoppas att er juli var betydligt bättre än min! Nu är min semester slut, så jag har börjat jobba i dag (måndag). Men jag har ÄNTLIGEN fått tag i den nya Harry Potter, så det är helt okej att börja jobba ändå. 😉

 

3 thoughts on “Månadens bästa bok: juli

  1. CrimsonCorundum skriver:

    Det tog ett tag innan jag kom in i Odinsbarn, men då tyckte jag den var väldigt bra och annorlunda och det är alltid kul. Jag har också länge tänkt läsa något av Maggie Stiefvater. Kul att få veta vad du tyckte om de här böckerna.

    • Sara Swietlicki skriver:

      Jag har fastnat lite i Röta, inte för att den är dålig men för att den tog en annan vändning än vad jag trodde och sen har jag inte kommit loss, dumt nog. Vill läsa ut den, så får väl plocka upp den igen.
      Och ja, Stiefvaters böcker är jättebra! Läser just nu Sovarna, tredje boken i serien Kretsen. Lite annorlunda, väldigt skärpt, helt oförutsägbar (vilket jag gillar). 🙂

Kommentera

