Uppdatering utmaningar

Det känns som att stora delar av mitt läsande liv går åt till att läsa böcker i utmaningar. Nu är det ju inte så, men ändå. 😉

Men nu när halva året är över är det väl så smått dags att stämma av hur det går i de olika utmaningarna:

Läst under 2016/Goodreads är den som innehåller ALLT jag läser. Alltså, inte tidningar eller artiklar, men böcker/diktsamlingar. Här håller jag koll på format, språk och antal sidor. Målet är 52 böcker på ett år, alltså en bok i veckan. Det brukar det bli lite si och så med. Jag har hitintills läst 40 böcker i år, vilket är ganska bra med tanke på hur stressad jag har varit!

Månadens bästa bok är ingen utmaning, utan en lista där jag varje månad bestämmer mig för vilken bok som har varit månadens bästa. Jag har aldrig gjort en sån lista förut, men jag har gillat det och tänker nog fortsätta med det. Det har varit övervägande svenska böcker som har varit bäst i år. Jag har tänkt mig att kora årets bästa bok till nyår. reading-and-belle-gallery

Serieåret 2016 är den utmaning som går sämst i år. Jag läser en himla massa nya böcker men jag är sämst på att avsluta dem, tydligen. Varje år lovar jag att jag ska bättra mig men det händer typ aldrig. Fast i år får jag ta ett tag i detta, för det finns så många bra serier som jag skulle vilja läsa (och avsluta!). Av sju serier har jag bara avslutat en enda!

Kaosutmaningen 2016 är en av mina favoriter! Den består av 35 punkter där du ska läsa minst 20 för att klara utmaningen. Jag har i år lyckats läsa 30 av 35 punkter och ska försöka klara allihop!

Boktolvan är också en favorit. Jag brukar läsa 12 nya författare varje år, och i skrivande stund är jag uppe i 22 nya författare för i år. Det är alltid lika roligt att hitta nya författare!

Författarfemman är en utmaning där jag läser fem favoritförfattare som jag inte har läst på ett tag.


Det går ganska bra i mina utmaningar, med andra ord. Det skulle kunna bli bättre i Serieåret, men det är ju bara att jag börjar läsa lite mer böcker i serier. 🙂

Hur går det för er? Är ni med i några utmaningar och om ja, hur går det? 

 

Kommentera

