20 snabba om sommaren

Kan det regna mer, eller? Jag tycker att det de senaste dagarna har öst ner alldeles för mycket regn. Jag har snart slut på inomhusaktiviteter! 😛 Det blir väl å andra sidan en del läsning i sommar, så tummen upp för det! Jag köpte fem nya böcker igår, så jag har en del att ta mig igenom.

Enligt O kör en liten frågerunda och skriver såhär: Tänk snabbt nu när du väljer 20 snabba om sommaren och sommarläsning. Feta dina svar och motivera gärna!

Väljer du …

strut eller bägare? Strut är ju så gott!

rosévin eller bubbel? Bubbel är alltid trevligt. Har inte hittat ett riktigt gott rosévin.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Ingen av dem? Min familj tittar inte på allsången.

hav eller sjö? ÄLSKAR havet!

pocket eller e-bok? Pocket! Den kan följa med överallt.

deckare eller feelgood? Gillar inte deckare så mycket, men ibland slinker det ner en.

fotbolls-EM eller OS? Fotboll. För den är snart slut …

tegelstenar eller tunnisar? Om jag nu ska köpa en bok ska den vara tegelsten. Mer valuta för pengarna! Å andra sidan är tunnisar trevliga också.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Ogillar actionfilmer som Independence Day 2, så valet var lätt.

Zlatan eller Ronaldo? Kan inte välja. Bryr mig inte, egentligen.

sol eller skugga? Nu när det är så dåligt väder vill jag ha sol!!

film eller tv-serie? Tv-serie, för jag har inte tålamod att sitta still en hel film.

blåbär eller hallon? Alltid hallon. Nyplockade och solvarma, helst.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Ingen av dem.

originalpocket eller filmomslag? Hatar filmomslag.Varför, liksom? Det är bara för att folk ska säga ”va, finns det en bok till filmen?”

nytt eller gammalt? Vissa böcker är roligast att läsa när de är nya, för då kan man diskutera den med bokbloggarna.

slalomläsning eller en i taget? Orka läsa en i taget när man har så mycket man vill läsa!

Facebook eller Instagram? Är smått beroende av #bookstagram, så …. fast Facebook kommer inte långt efter, tyvärr.

skratta eller gråta? Alltså, klart att jag gillar att skratta till en bok, men det finns något i att gråta till en riktigt bra bok.

getingar eller myggor? Pest eller kolera? 😛 Föredrar nog getingar ändå.

 

Ha en bra (regnfri) måndag allihop!

4 thoughts on “20 snabba om sommaren

Kommentera

