En smakebit på søndag: Den lilla flickan som …

Hörni, vilken vecka det har varit! I måndags fick jag klartecken från läkaren att ingen ryggoperation är nödvändig för att fixa mitt diskbråck, i tisdags tog lillasyster studenten, i onsdags började jag på mitt nya jobb och igår var jag på bröllop. Ikväll ska jag försöka gå på konsert och avrunda veckan med lite härlig musik. Imorgon är jag ledig, så jag ska försöka hinna med en massa saker. 🙂

Efter ett blogguppehåll på några dagar kommer här En smakebit på søndag. Jag har läst två böcker den senaste veckan, först Mannen som glömde sin fru av John O’Farrell, och nu Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet av Romain Puértolas. Den är ganska bra, det är en berättelse i stil med Jonas Jonassons Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, så det är ju en ganska speciell stil.

img_3848-3

Som vanligt så anordnas En smakebit på søndag av norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Där hittar ni fler smakbitar. Enda regeln är: inga spoilers!

 

Smakbiten ur Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet kommer från s. 141.

”Nej, men vänta här nu, driver du med mig? I en timme har du spillt tid på obetydliga detaljer och när vi till slut kommer fram till det som intresserar mig, alltså hur Providence Dupois flyger, så hafsar du över det på en sekund. ‘Flög iväg, buren av förälskade brevbärerskor blablabla.’ Tror du att jag tänker nöja mig med det?”

Trevlig kväll, allihop!

11 thoughts on “En smakebit på søndag: Den lilla flickan som …

  1. Ewelina skriver:

    Bara titeln får mig intresserad av boken! Och att du jämför den med Hundraåringen låter inte så tokigt det heller. Tack för smakebiten!

    • Sara Swietlicki skriver:

      Den första boken av Puértolas heter ”Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp” och den är också helt fantastisk.

Kommentera

