Urgh, Eurovision

Jag är INTE ett Eurovision-fan. Jag var det mer förr, när jag var i tonåren, men på senare år har det bara exploderat. Hela nätet är fyllt av ESC-nyheter, och jag kunde ärligt talat inte bry mig mindre. Tävlingen i sig är helt okej, men det spektakel som det har blivit i Sverige på senare år, där media försöker få ut så mycket som möjligt av rubrikerna och ryktena – nej, tack. Jag är bara glad att det hålls i Stockholm i år och att jag ändå slipper det värsta eftersom jag bor i Köpenhamn just nu … 

Tänker ni se finalen på lördag? 

#blogg100 inlägg 72

10 thoughts on “Urgh, Eurovision

    • Sara Swietlicki skriver:

      Åh, Petra Mede klarar jag inte av! Jag har inte riktigt fattat grejen än, känns det som …

    • Sara Swietlicki skriver:

      Men då är jag nyfiken: vad är det som du älskar med det? Förr älskade jag det för musiken, men nu är det ett sånt reklamjippo …

      • Drömmen om en bok skriver:

        Jo, men det är ju musiken jag älskar. Och variationen. Tycker att bidragen blir bättre och bättre för varje år och märker att jag får fler favoriter för varje år. Tycker att det är trevligt att umgås och titta och lyssna, sjunga med lite med vissa och skratta lite åt andra 🙂 Och så hålla tummarna för mina favoriter.

  1. Bina skriver:

    Jag tittar inte aktivt på showen, utan är mer intresserad av om det finns några låtar som fastnar (och oftast känns det tyvärr som att man lyssnat igenom enbart skit). Precis som med Melodifestivalen har jag på programmet i bakgrunden medan jag pluggar/skriver, de tråkiga låtarna sveper då bara förbi och de som fångar en lite mer tar man en paus för :).

    I år har jag däremot spanat in Rysslands bidrag enkom för att min kusin är med och dansar i bakgrunden (tyvärr gillar jag inte låten, men man stöttar ju en släkting 😉 ).

    • Sara Swietlicki skriver:

      Funderar på att göra som du i år och bara ha den i bakgrunden. De senaste åren har jag tittat på datorn men i år kan jag se den på tv:n och då är det enklare att göra annat också … 😛

Kommentera

