Enkät om biblioteksböcker

Det är Johanna L på Bokhora som i måndags slängde ihop en enkät om biblioteksböcker, så jag tyckte att det var minsann dags för mig att svara på en enkät!

Antal biblioteksböcker hemma (eller på Paddan) just nu: En. Ernest Hemingways Den gamle och havet.

Varav utlästa: 1.

Reservationer: Ingen för tillfället. Det ändrar sig i sommar när jag flyttar hem igen.

Längtar mest efter: Alla! Där finns så mycket bra litteratur just nu, jag skulle kunna låna hela biblioteket!

Senaste inköpsförslaget: Hrm … ”Jonas Kaufmann: Meinen die wirklich mich?” av Thomas Voigt.

Senast utlästa biblobok: Den gamle och havet av Ernest Hemingway.

Läser just nu: Inget från biblioteket, tyvärr. Såvida ni inte räknar noter från biblioteket som att läsa biblioteksböcker, för i så fall läser jag Benjamin Brittens The Turn of the Screw (1954), Richard Wagners Tannhäuser (1845) och Vincenzo Bellinis Norma (1831). 😉

#blogg100 inlägg 59

Kommentera

