Rant över idioter

Hej alla rara bloggläsare! Jag vill bara varna för att detta är ett mycket bittert inlägg om vilka idioter man stöter på när man säljer lägenhet i Köpenhamn. Om ni inte har lust att vara arga tillsammans med mig får ni gärna återkomma imorgon till ett förhoppningsvis lite glada inlägg! Men jag behövde skriva av mig, för jisses så många idioter det finns i världen. 

Till er andra: consider yourself warned! 😉 

Igår morse lade jag upp min lägenhet på danska motsvarigheten till Blocket.

En timme senare hade jag 40 som var intresserade av den, och det tickar fortfarande in folk trots att jag har uppdaterat annonsen och sagt att jag inte längre tar emot intresseanmälningar. 

Och nu ska jag vara ärlig: det är en billig lägenhet att köpa. MYCKET billig. Jag menar, hur tror ni att jag hade råd att köpa den? 😉 Jag har i annonsen sagt att pengarna inte gör någon skillnad (jag får inte ta mer än den summan) och att inflyttning kan ske TIDIGAST 1 juli. 

Men vad fan gör folk? De vill allihopa ha den imorgon, vill skriva kontrakt på en osedd lägenhet, vill betala tre gånger vad den är värd för att få den, vill köpa alla möbler men ”du måste välja mig, INGEN ANNAN I HELA VÄRLDEN vill ha den lika mycket som jag” osv. Trots att jag vid upprepade tillfällen i sms sagt att nej, jag skriver kontrakt med den jag vill och jag vill träffa dig innan, jag vill inte ha mer än vad den är värd men jag säljer gärna lite möbler OCH till slut: min lägenhet är till salu, inte jag. Det är jag som bestämmer. Acceptera när jag säger att det är JAG som väljer, att det inte spelar någon roll att du erbjuder mer pengar och snälla, var vuxen nog att ta ett nej. Och om jag har sagt att inflyttning sker tidigast 1/7 är det det datumet som gäller. Inte tidigare. Jag vet inte hur många som har stått på sig och erbjudit mer pengar, ringt igen och igen, varit direkt obehagliga.

Jag har dessutom lagt till väldigt tydligt att jag bara tog emot anmälningar på sms, eftersom jag jobbar. Minst 70 stycken har ringt, ringt igen och igen. Jag klickar bort er. Om ni inte ens kan läsa en enkel instruktion tänker jag INTE göra affär med er. 😡

Och vet ni vad? Jag har rätt att neka er visning. För det är mitt hem. I alla fall ett tag till. 

#blogg100 inlägg 57

(Alltså, jag vet att det är svårt att hitta lägenhet i storstan. Jag förstår att några av dem kanske har en svår situation. Men med det sagt – låt oss hålla en anständig ton, okej?) 

Kommentera

