En smakebit på søndag: Den gamle och havet

Jag tar äntligen helg, de få timmar som är kvar. Men ändå inte helt, för jag måste förbereda veckan som kommer och skriva lite mail och CV osv. Samt laga mat, städa och fixa till en visning. Jag längtar till fredag, då jag har en ledig dag. Då tänker jag inte göra någonting ALLS!


Men det är ändå dags för en smakbit. Som vanligt hittar ni fler smakbitar hos Mari på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Enda regeln är inga spoilers!

Jag beslutade mig för att läsa lite Ernest Hemingway den här helgen för att kunna bocka av punkten ”Läs en Nobelpristagare” på Kaosutmaningen. Hemingway fick Nobelpriset i litteratur 1954, mycket för denna hans sista bok*: Den gamle och havet från 1951. Jag läser den som e-bok på telefonen, så boken känns bara mycket längre än sina 78 sidor (det är dessutom med efterord). 😱 Det är nog bara att konstatera att Hemingway inte är något för mig …

* Detta är sista boken som publicerades under hans levnadstid, har jag läst någonstans.

Smakbiten är från sida 36.


Hoppas att ni har en trevlig helg! 

#blogg100 inlägg 55

5 thoughts on “En smakebit på søndag: Den gamle och havet

  1. A ROOM OF MY OWN skriver:

    har läst en hel del Hemingway och tyckt mycket om det jag läst, både på svenska och engelska. har också sett en del filmer. Den gamle och havet är ganska speciell; ett existentiellt drama skulle en kunna säga. tack för påminnelsen!

Kommentera

