Bokbloggsjerka: Mest sugen på att läsa

Det är fredag, och i Danmark är det helgdag. Men jag är på jobbet, och har tre konfirmationer i ett, och sen ska jag på opera ikväll, så det blir en heldag. 😂 

  
Men det skulle ju handla om jerkan! Den här veckan är det enkelt att svara, och jag har ca en miljard svar. Men det blir ett ganska kort svar, för jag har inte möjlighet att komma ihåg allt jag vill läsa på stående fot.Frågan från Annika lyder:

Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej)?

Jag är SÅ nyfiken på Lisa Bjärbos Djupa ro. Jag har köpt den som e-bok, och det är nog en av de fem nästa böckerna jag läser. Så är det också med Jag lät dig gå av Clare MacKintosh. Sen har jag ca tjugo böcker på min TBR-lista. 😏 Just nu läser jag om Främlingen för typ tjugonde gången (den ingår i en utmaning). Så sjukt bra bok. 

Vad vill ni läsa? (Jag kanske kan få ännu fler tips till min lista.) 😉

#blogg100 inlägg 53

16 thoughts on “Bokbloggsjerka: Mest sugen på att läsa

  1. Moa skriver:

    Lisa bjärbos böcker brukar vara bra, men har inte heller läst Djupa ro.. kanske skulle vara nåt att införskaffa 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Haha, se där, jag är så trött att jag glömde skriva vem som var författare! 😂 ”Främlingen” är första delen i en serie som heter ”Outlander” och författaren heter Diana Gabaldon. Underbar serie. 😍

      • annettejuhlin skriver:

        Å, den har jag också läst 🙂 Jag blev helt fast. Och sedan kom ju första säsongen (del 1 och 2) som tv-serie på viaplay, och då var jag definitivt fast! Jag var litet skeptisk till hur filmatiseringen skulle kunna göra boken rättvisa, men den är fantastisk tycker jag. Kanske ännu bättre än boken. Den viker inte undan för grymheterna i boken, men det gör den bara mer trovärdig och sann mot bokens handling. Nu har ju andra säsongen börjat sändas, så det blir några timmars njutning framöver 🙂

Kommentera

