Ytterligare en utmaning avklarad

När jag tidigare idag läste ut Rebel of the Sands av Alwyn Hamilton (och månadens sjunde bok, tror jag, kan vara åttonde) insåg jag att jag faktiskt, i och med att jag påbörjar Den gamle och havet av Ernst Hemingway och en efterlängtad omläsning av Främlingen av Diana Gabaldon, har klarat av Kaosutmaningen i år också. 🙂 *gör en liten dans*

Det innebär tre utmaningar avklarade (Författarfemman, Boktolvan och Kaosutmaningen, och med det här inlägget är jag mer än halvvägs igenom #blogg100 också. Resten av våren ska nog gå till att läsa ikapp min TBR-hög och kanske komma en bit på listan  över serier som jag borde ha läst ut redan. 😉 Som de två sista böckerna i Engelfors-trilogin. Om jag börjar nu är jag färdig med Outlander-serien till jul ungefär, lagom till att hinna läsa novellerna och de andra böckerna om Lord John Grey, som rör sig i samma universum som Outlander. 😉

Eller så läser jag dem i samma ordning som Gabaldon själv tycker att man ska läsa dem: Chronology Outlander series

Jag ska i alla fall se klart tv-serien och hoppas innerligt på att Netflix tar in nästa säsong snart!!!!!

#blogg100 inlägg 52

 

Kommentera

