Uppdatering + Blogg100

Söndagar som är känslomässigt upp-och-ner är ganska frustrerande. Man får liksom inget gjort! 😡

Det har nu gått 41 dagar av 100 i Blogg100-utmaningen. Detta är tredje året jag gör det, men det är ändå intressant att det alltid är här, ca 2/5 in i det, som det börjar bli svårt att posta inlägg varje dag … Vi får se om jag hittar på något mer spännande att skriva om imorgon! 😉 Jag har i alla fall inte behövt förhandsinställa några inlägg, som jag behövde göra förra året när jag reste till USA med sex dagar kvar av utmaningen …

Det har gått 10 dagar av aprils 30 och jag har redan läst 4 1/2 bok. Med tanke på att jag läste sju förra månaden känns det ganska troligt att jag i alla fall läser lika många den här månaden. 👍 Jag har många (MÅNGA!) böcker att välja mellan, så det är ett evigt undrande: ”Vilken bok vill jag läsa nu?” Men är det inte underligt – nu när jag inte har ett mål att bara läsa hyllvärmare är det mycket roligare att läsa? Varför blir det alltid så?

#blogg100 inlägg 41

2 thoughts on “Uppdatering + Blogg100

  1. Bina skriver:

    Jag tror att om man har ett mål som ”att bara läsa dessa…” gör att läslusten tryter pga man inte längre läser det man har lust att läsa. För mig hänger det väldigt mycket ihop med humör, den bok jag läser återspeglar vilka sinnen jag för närvarande vill uppleva.

  2. Sara Swietlicki skriver:

    Du har så rätt angående läslusten … Jag mår tydligen bäst av att ha ett mycket löst mål (typ läs 52 böcker på ett år) och sen att få läsa vad som helst inom det målet. 🙂

Kommentera

