En helt vanlig slö torsdag

En lite halvslö, men halvproduktiv torsdagskväll. Jag hade egentligen tänkt gå på opera ikväll, men min hjärna orkade inte med fyra timmar opera utan jag stannade hemma istället. Tyskland var roligt, men min kropp har behövt extremt lång återuppstartningstid och jag börjar bli lite orolig för att jag faktiskt försöker skaka ut det allra sista ur min kropps batterier – när jag har 1 1/2 månad kvar av riktigt hårt jobb. Jag klagar inte, men jag undrar lite hur jag ska ändra på mig så att jag inte blir så slutkörd. 

Men det blev inte opera ikväll,och det blev inte ens Dr Who på Netflix, utan Top Gear. Snabba, svindyra bilar och lite brittisk engelska. Det blev lite Ben & Jerry’s till det, bara för att. Och jag packade upp allt från resan och fixade kalendern inför helgen och resten av sommarterminen.

Jag lyssnar till Fortfarande Alice av Lisa Genova och det är svårt att lyssna. Det gör ont inuti att höra hur svårt det är för Alice att hon blir (snabbt) sämre. Men jag har lyssnat på ca 60% av boken, och den är ganska snabb att lyssna till, så jag får väl lyssna klart imorgon eller lördag när jag är på väg till och från jobb. 

Jag läser Second Chance Summer av Morgan Matson, lite mer nöjesläsning men på e-bok. Jag älskar e-böcker när jag är på resa, men hemma vill jag hellre ha vanliga, fysiska böcker och ljudböcker när jag är på väg till och från skola, jobb, osv. Det gör att det går lite långsamt att läsa den. 

Imorgon är det fredag och helg, hurra! Jag har skola 13:45 till 19:15 på imorgon, jobbar 10-15 på lördag och ska se en föreställning på kvällen (20-22), jobbar söndag morgon (10-12) men ska träffa en kompis på eftermiddagen. En helt vanlig helg, med andra ord. 🙂 

Tänk om jag hinner måla naglarna och läsa ansiktsmask imorgon kväll. Det vore himmelskt! 😍

#blogg100 inlägg 38

Kommentera

