Ytterligare en enkät

Den här hittade jag hos Litteraturkvalster & småtankar som i sin tur hittat den nån annanstans. Eftersom jag har noll inspiration idag så tänkte jag svara på denna. 🙂

1. Bästa boken du läst hittills i år?

Det måste nog vara Mhairi MacFarlanes You had me at hello som jag läste i januari. En ny favoritförfattare, tror jag bestämt.

2. Och sämsta?

Jag har ännu inte läst ut Anna Karolinas Stöld av babian. Den är inte dålig, men bara … inte mig just nu, tydligen.

3. Bok i bokhyllan du ser väldigt mycket fram emot att läsa.

Så många! Men Me and Earl and the dying girl av Jesse Andrews ligger högt upp på listan.

4. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?

Kvinnor, tror jag faktiskt. Inte för att det är planerat eller så, men jag läser tydligen många böcker skrivna av kvinnor.

5. Är det någon genre som är överrepresenterad, och vilken syns inte alls?

Väldigt mycket ungdomslitteratur. Bara nån enstaka deckare, dock.

6. Ärligt nu – finns det någon bok du kanske inte läst i sin helhet, men låtsas att du gjort det?

Eh … Hrm. Sagan om ringen-trilogin. Jag kommer aldrig igenom bok 2 och därför heller inte bok 3.

7. Föredrar du att låna, köpa eller byta böcker? Motivera!

Köpa! Älskar att äga böcker, men har ingen plats. Ack och ve, alla dessa problem!

 

#blogg100 inlägg 33

Kommentera

