Glad påsk!

easter

I dag är det skärtorsdagen, och jag ska jobba ikväll och imorgon bitti. Ikväll blir det sittande middag i kyrkan, långbord, i stil med den sista måltiden, med lite musik och predikan. Det har blivit en tradition de senaste åren, ganska mysigt faktiskt.

Jag har tänkt mig lyssna på Jesus Christ Superstar för att hamna i stämning, det är en annan av mina egna traditioner. Messias till julen, Jesus Christ Superstar till påsken. Det finns en intressant diskussion om Judas i och med den här musikalen, men det tar vi en helt annan gång.

Men om man bara ska lyssna, då är den bästa versionen från 1996, med Zubin Varla som Judas. En helt magisk version med fantastiska sångare.

Annars kan man ju alltid titta på den här (filmen från 2000), som är helt magisk:

Eller så kan man bara njuta av  påskledigheten. Glad påsk, allihop! Jag kommer att blogga hela påsken, så jag finns här om ni har tråkigt. 😉

Och så har jag tänkt läsa lite City of Lost Souls. För eller senare ska jag kunna läsa ut den där boken!

#blogg100 inlägg 24

One thought on “Glad påsk!

Kommentera

