Uppdatering Ta kontroll över bokhyllan

Det är snart slut på mars, men vi har en vecka kvar och det är nästan påskledighet, så jag räknar med att hinna med lite mer läsning innan mars är slut.

Anna på Fantastiska berättelser anordnade en tävling för mars som heter Ta kontroll över bokhyllan, som jag tipsade om härjkfhdljfhödslfb

Jag som har så många TBR i min bokhylla bestämde mig genast för att vara med. Jag var lite optimistisk och slängde upp 9 böcker på listan, och en tillkom redan dag 1 när jag insåg att jag var tvungen att läsa en bok för skolan (Salome av Oscar Wilde) och att jag faktiskt hade vetat om det sen oktober … Hehe, framförhållning är inte min starka sida, tydligen. Så listan blev så här:

  • Slända i bärnsten av Diana Gabaldon (Outlander #2)
  • Paper Towns av John Green
  • Ignited av J. Kenner (Most Wanted #3)
  • City of Lost Souls av Cassandra Clare (The Mortal Instruments (#5)
  • Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami
  • Välkommen hem av Johanna Lindbäck
  • Drakarnas dans av George R. R. Martin (Sagan om is och eld #5)
  • Dödssynden (orig. titel: How to kill a mockingbird) av Harper Lee
  • Fahrenheit 451 av Ray Bradbury
  • Salome av Oscar Wilde

Jag har hela tiden vetat att jag inte skulle orka läsa vissa av de här böckerna i mars. Men det var värt ett försök.

Än så länge har jag läst:

  • Paper Towns av John Green
  • Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami
  • Välkommen hem av Johanna Lindbäck
  • Salome av Oscar Wilde

samt påbörjat City of Lost Souls av Cassandra Clare och Fahrenheit 451 av Ray Bradbury. Jag hoppas på att hinna läsa Ignited av J. Kenner och läsa ut de andra påbörjade böckerna. Det känns som att Slända i bärnsten blir en april-bok … Och Drakarnas dans orkar jag inte ens titta åt nu. Men än så länge är det alltså fyra lästa böcker i mars, och alla fyra är TBRs! 🙂 Ni kan följa min framfart på Instagram, @sarasbookshelf. Jag taggar med #hyllvärmare2016.

Hur går det för er läsning i mars? Någon speciell påskläsning planerad?

#blogg100 inlägg 23

 

Kommentera

