Top Ten Tuesday: Superbra ungdomsböcker

Hur blev det nästan slutet av mars? Hur blev det påsk??? Det känns inte alls som om det är dags för det än … Men det är påsklov, och jag har köpt böcker (bild senare), övat lite, tvättat lite, cyklat in till stan och fixat lite saker, klippt mig och hunnit få ångest och panik över ca fem saker under tiden. Sånt som typ låneansökan för bolån hos min bank. Fy för! Sånt är ångest och vuxenpoäng i ett.

Så därför blir det lite Top Ten Tuesday! Ämnet för denna tisdagen är Ten Books I Really Love But Feel Like I Haven’t Talked About Enough/In A While, och jag har valt att sätta underrubriken in YA/NA literature, för jag tycker att det finns så otroligt många bra böcker inom ungdomslitteraturen! Böckerna är inte i ordning, för de är alla superbra!

  1. Välkommen hem – Johanna Lindbäck
  2. Sandor slash Ida -Sara Kadefors
  3. Eleanor & Park – Rainbow Rowell
  4. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag – Sara Ohlsson
  5. Bara inte du – Katarina von Bredow
  6. The Fault in Our Stars – John Green
  7. Mitt perfekta liv – Sarah Dessen
  8. Since you’ve been gone – Morgan Matson
  9. Vi måste sluta ses på det här sättet – Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo
  10. Sjutton år och skitsnygg  – Emma Granholm

Nu fick jag lust att läsa en ungdomsbok! Men jag får kanske hålla mig till City of Lost Souls ett tag till, har typ 3/4 av boken kvar. Fast jag blev klar med John Greens Paper Towns igår, det är ett stort plus! 😀

#blogg100 inlägg 22

Kommentera

