En smakebit på søndag: Paper Towns

Söndag! Maria bebådelsedag, för den som bryr sig. Själv har jag varit på jobbet och sen är jag extremt tråkig socialt sett, för jag dissar fyra olika evenemang jag ville gå på för jag inser att min sönderstressade kropp och hjärna behöver lite d-vitamin och avslappning hemmavid. Så jag läser, ser lite Netflix, dricker kaffe och funderar mycket vagt på vad jag ska ha till middag. Och om det är värt att ta en tupplur.

Egentligen borde jag läsa igenom en massa papper rörande försäljning av lägenhet och riksavtal för det ena och det andra. Men jag ORKAR inte. I alla fall inte just nu. Det finns inte måsten just den här eftermiddagen. Mer än att kanske boka tvättid. Jag har en förkärlek för lata söndagar, om ni inte har märkt det.

Smakbit, var det ja. Det hela styrs som sagt av Mari på Flukten fra virkeligheten och där hittar ni fler smakbitar. Enda regeln är inga spoilers!

Jag läser City of Lost Souls av Cassandra Clare fortfarande, men eftersom jag inte vill ge samma tråkiga smakbit två gånger (försök att inte spoila The Mortal Instruments, liksom!) ger jag en smakbit ur John Greens Paper Towns. (Båda böckerna är en del Ta kontroll över bokhyllan som Anna på Fantastiska berättelser anordnar.) Paper Towns finns som film också, så nedan ligger en trailer …

paper-towns2

Smakbiten kommer från s. 31, starten av kapitel 3:

The thing about Margo Roth Spiegelman is that really all I could ever do was let her talk, and then when she stopped talking encourage her to go on, due to the facts that 1. I was incontestably in love with her, and 2. She was absolutely unprecedented in every way, and 3. She never really asked me any questions, so the only way to avoid silence was to keep her talking.

Jag har precis börjat läsa Paper Towns, men jag har en känsla av att den är ganska bra. Och om man ska tro trailern är filmen nog helt klart en Sara-film det också! 🙂

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2452795417/imdb/embed?autoplay=false&width=480

#blogg100 inlägg 13

11 thoughts on “En smakebit på søndag: Paper Towns

  1. A ROOM OF MY OWN skriver:

    John Green känner jag igen. har läst något som jag inte gillade, men Paper Towns kan ju vara bra för det. tack för smakebiten. lata söndagar är nyttigt både för kropp och själ

Kommentera

