Lata onsdagar

När man har haft en så fruktansvärt smärtsam tisdag som jag hade igår (huvudvärk, alltså, inget värre än så) känns det som en stor lättnad när hjärnan och kroppen orkar samspela tillräckligt mycket för att man ska komma upp ur sängen och lyckas äta något utan att vilja spy upp det igen.

Jag vet att det förmodligen bara är spänningshuvudvärk (som stammar från mitt GALNA schema det senaste året) och jag SKA gå till doktorn och kolla upp det, men vad tror ni att det här kan vara:

  • migrän-liknande huvudvärk som sitter som ett band runt huvudet, men härstammar från nacke och höger ögonhåla
  • stel nacke och stenhårda axlar
  • inget fel på ögonen (har kollat upp det redan)
  • intensivt illamående (mao spyfärdig) vid huvudvärk (och nej, är INTE gravid)
  • konstant huvudvärk som inte ger med sig ens med piller (vanliga smärtstillande)
  • enorm trötthet

Jag misstänker en blandning av lågt järnvärde, lite för högt blodtryck (hej stress!) och brist på vatten och en del vitaminer. Vad tror ni?

Sen har jag en ganska slapp dag. Sov länge, ska först ha lektion vid 15:30, sen en fika med en väninna, vicevärden ska ta en snabb titt på lägenheten innan 15 eftersom jag ska sälja, och sen är det slapp onsdag som gäller! Tummen upp för det! (Kan man förresten lägga in emojis via WordPress-appen så att de syns normalt eller blir det bara en liten tom ruta för folk som inte har iPhone?)

#blogg100 inlägg 9

Kommentera

