En smakebit på søndag: City of Lost Souls

Söndag! Den här veckan har gått fort, tycker jag. Kan i och för sig bero på att jag har haft tre föreställningar, sjungit fem gudstjänster (fyra igår, högmässa idag) och städade stora delar av fredagen. Men ack, vad är det skönt att söndag kväll bara ha en tvättmaskin (eller fyra) att köra. 😉 Funderar på att lägga en ansiktsmask eller något annat jätteavslappnat och bara se en film.

Fast det var ju inte det jag skulle skriva om. Söndag innebär smakbit! Just nu håller jag ju på att läsa #hyllvärmare2016, och det blir mycket hyllvärmare, vill jag lova. Jag har läst två andra korta böcker också, men de har stått i min bokhylla sedan i somras så de ingår faktiskt i utmaningen som Anna på Fantastiska berättelser har dragit igång. Så nu har jag börjat på min fjärde bok, och det är City of Lost Souls av Cassandra Clare. Det är femte boken i serien  The Mortal Instruments (som har legat på min att-läsa-lista i typ två år nu) och äntligen har jag tagit tag i den!

img_3848-1

Som vanligt är det Mari på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som håller i smakbitarna. Enda regeln är inga spoilers!

Smakbiten kommer från sida 34-35:

”The Clave can be like that,” Isabelle said. ”I guess shouldn’t have expected something else.”

”Basia coquum,” Simon said. ”Or whatever their motto is.”

”It’s ‘Descensus Averno facilis est.’ ‘The descent into hell is easy,'” said Alec. ”You just said ‘Kiss the cook.'”

”Dammit,” Simon said. ”I knew Jace was screwing with me.”

Jag vet att smakbiten är ovanligt tråkig den här veckan, men de första kapitlen är bara spoilers i varenda mening, och detta var det enda som inte spoilade något … 😉

9781406337600

#blogg100 inlägg 6

5 thoughts on “En smakebit på søndag: City of Lost Souls

    • Sara Swietlicki skriver:

      Haha! Jag är van. Har trots allt varit ledig HELA söndag eftermiddag! 😉 Kunde ju ha varit värre. Och alla tre (mask, bad + film) ligger i startgroparna! 🙂

Kommentera

