Salome -Strauss möter Wilde

Igår kväll (okej, i natt) när jag var på väg hem från premiären av Poppeas kröning på Det Kgl Teater, snöade det. I morse (okej, i förmiddags) när jag vaknade ösregnade det. Snacka om att aprilvädret kommer tidigt i år!

Jag har inte gjort många knop i dag. Jag har lyssnat på Strauss-operan Salome, som bygger på Oscar Wildes pjäs med samma namn. Jag ska hinna läsa pjäsen också innan imorgon, för vi ska diskutera den i operahistoria. Intressant musik, men väldigt krävande för öronen. Blir helt trött i huvudet ju! 😉

Salome ingår egentligen inte i #hyllvärmare2016, men borde ha gjort det eftersom jag har tänkt läsa den sedan oktober och den har legat på min Kindle sedan dess. Jag får kanske revidera min lista på böcker att läsa i mars (eller lägga till den i den redan långa listan).

Nu tänkte jag göra en kopp te och läsa ut Johanna Lindbäcks Välkommen hem. Jag har läst nästan hela boken på två dagar, har skrattat rakt ut flera gånger och mysläst ett kapitel då och då under dagen. Så skön bok! Och snart är första boken i #hyllvärmare2016 utläst. 🙂

#blogg100 inlägg 2

Kommentera

