Ta kontroll över bokhyllan

 

Anna på Fantastiska berättelser har gjort en tävling, som går ut på att man under mars månad läser hyllvärmare. Reglerna kan ni läsa i hennes blogg. Men i korta drag

Regler:jkfhdljfhödslfb

  • Gör en lista innan den första mars där ni listar vilka böcker ni tänkt läsa. (Måste inte följas till punkt och pricka men det är alltid skönt att ha något att utgå från + roligt för mig att läsa).
  • Boken måste ha stått i bokhyllan sedan senast december 2015.
  • Om man använder sig av twitter eller instagram så använd #hyllvärmare2016 så hittar vi varandra.
  • Sista anmälningsdag är den 29 februari

Jag hade tänkt mig vara med, och har tänkt mig läsa nio böcker i mars månad. Det är lite fler än jag egentligen hade tänkt mig läsa, men det finns så många bra böcker i mina bokskåp att jag liksom drogs med lite. 🙂

Dessa nio titlar blir det, fast inte i ordning (bild kommer senare):

  • Slända i bärnsten av Diana Gabaldon (Outlander #2)
  • Paper Towns av John Green
  • Ignited av J. Kenner (Most Wanted #3)
  • City of Lost Souls av Cassandra Clare (The Mortal Instruments (#5)
  • Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami
  • Välkommen hem av Johanna Lindbäck
  • Drakarnas dans av George R. R. Martin (Sagan om is och eld #5)
  • Dödssynden (orig. titel: How to kill a mockingbird) av Harper Lee
  • Fahrenheit 451 av Ray Bradbury

Som ni kan se finns där en del serier som ska avslutas eller fortsätta läsas. Det är en del av mitt eviga försök att läsa ut ett visst antal serier jag har liggande hemma. Alla böckerna är sådana jag har velat läsa en längre tid men aldrig blivit klar till.

Jag kommer mest att sköta den här utmaningen över Instagram (@sarasbookshelf), men eftersom Blogg100 börjar på tisdag blir det såklart ett par inlägg här också. 😉 På Instagram heter Anna @plu03aps för den som vill följa henne där också.

4 thoughts on “Ta kontroll över bokhyllan

  1. MarveW skriver:

    Fantastiskt initiativ. Jag läser främst hyllvärmare under sommar och semestertider. Eftersom jag är med i två bokcirklar, går ju dessa böcker i första hand, därtill någon av mina hyllvärmare. Men jag fyller ju på mer än jag hinner läsa.

    • Sara Swietlicki skriver:

      Hehe vem fyller inte på mer än vad de hinner läsa? 😉 Fast jag har mest e-böcker och ljudböcker just nu, jag har inte mer fysisk plats i min lilla etta för fler böcker …

Kommentera

