När presentkort krånglar

När jag fyllde år senast fick jag ett presentkort på en trevlig summa på Bokus. Jag sparade det för att kunna utnyttja det till något jag verkligen vill ha, inte bara något som lät intressant.

I fredags, när jag var ledig, fick jag för mig att jag skulle använda det. Jag hade gjort i ordning en kundkorg, kom till sidan där man skulle fylla i betalningsuppgifter och tryckte på ”använd presentkort”. Fyllde i och tryckte på spara. Och kastades tillbaka till Bokus startsida. Märkligt, tyckte jag. Och när jag tryckte på min kundkorg hade ingenting förändrats. Inte ens summan. Fylld av onda aningar gick jag till betalningsuppgifterna igen och fyllde i presentkortsnumret. Men fick meddelandet att presentkortet var tomt.

Så. Utan att ordern har gått igenom har Bokus snuvat mig på 500 kr. Jag orkade inte ta itu med det då, av ren och skär ilska, men idag har jag skickat iväg ett mail. Vet inte hur mycket de kan göra. Förutom ett nummer på presentkortet och vilka böcker kundkorgen innehöll och adress som allt skulle till har jag ju inget ordernummer och var heller inte inloggad på något konto. Jag vill inte ha förlorat pengarna! Framför allt inte när Bokus e-boksapp Dito fortfarande krånglar för mig i stort sett dagligen.

Men nu får vi se hur det går. Någon annan som har råkat ut för detta?

EDIT 23/2: Bokus var så trevliga och hjälpte mig med att hitta pengarna igen. Så nu lägger jag en stor order – hela 11 böcker! 🙂

Kommentera

