Postkonsert

Eftersom jag just nu är mellan böcker så skippar jag En smakebit på søndag i dag. Men titta gärna in hos Flukten fra virkeligheten och se vilka smakbitar andra har lämnat!

I dag har jag haft konsert i kyrkan där jag extraknäcker. Jag har varit anställd där i fem år, men jag börjar fundera på om det inte är dags att röra på sig snart. Eftersom jag är anställd som sångare och sjunger vid varenda tjänst i kyrkan försvinner väldigt mycket tid till det. Och extrapengarna är liksom inte riktigt nog för allt jobb som läggs ner …

Fast i dag har jag som sagt haft konsert tillsammans med organisten. Han pratade med mig om den här konserten redan för ett år sedan, men det tog lång tid innan alla scheman passade ihop. Det blev en liten meditationskonsert, med bara sakrala stycken. Allt för att försöka lindra stressen efter hösten och julen.

Vi hade väl tänkt att sisådär en fyrtio personer skulle komma. Det blev tvåhundra! Snacka om glad överraskning. Plötsligt blev vår lilla, intima konsert en mycket större sak. 200 personer. Kommer fortfarande inte över det. Men så roligt! När sånt händer är det roligt att göra konserter. 🙂

Hoppas att ni har haft en fin helg.

One thought on “Postkonsert

Kommentera

