Januari, måndag, ledig

Det hör till ovanligheten att jag är ledig. Inte bara mitt i veckan, utan allmänt. Så när en ledig måndag rullar förbi går det liksom inte att sitta still. Klockan är knappt elva och jag är uttråkad.

Så vad gör man då? Jo, man bestämmer sig för att 

  • Tvätta (det där med att boka tid i tvättstugor gör detta lite svårt att vara spontan med annars)
  • Städa hela lägenheten (alla ynkliga 53 kvm) och få ut julen
  • Källsortera, panta och ställa i ordning köket (och älska att middagen blir matlådor så jag slipper ställa mig och laga mat mitt i alltihop) 
  • Sätta ihop ett konsertprogram till söndagens konsert
  • Skriva stipendieansökan 
  • Plugga (aka memorera) italienska sångtexter till projekt/konsert/examen senare i januari/vår
  • Slänga upp saker på vinden och hämta ner stora, varma vinterjackan
  • Posta en CSN-ansökan (min allra sista!! Mer om det lite senare i vår)
  • Förbereda veckan som kommer

Och blogga, såklart. 😉 Och läsa. Jag har fått slut på ljudböcker, så jag måste försöka hitta något trevligt att lyssna på. Det gör vardagens sysslor mycket trevligare om jag har en bok att lyssna på. 

Vad gör ni denna råkalla måndag i januari? 

Kommentera

