En smakebit på søndag: Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd

Det är mer än ett halvår sen jag var med i att ge en smakbit på söndagarna,  så det känns riktigt härligt att vara med igen. Det är inte det att jag inte har läst i ett halvår, men jag har lyssnat mycket på ljudböcker, och då är det lite svårare att ge en smakbit, tycker jag …

smakebitpåsöndag

Det är Mari på norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som ligger bakom utmaningen. Där kan du hitta fler smakbitar. Enda regeln är inga spoilers!

Jag läser just nu Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd av Rachel Joyce. Eller försöker läsa den, i alla fall. 140 sidor in (och ungefär tre veckor) har den fortfarande inte riktigt fångat mig, trots en bra historia. I korta drag handlar den om Harold, som när han ska posta ett brev till f d arbetskamraten Queenie börjar gå – en fotvandring som ska ta honom genom hela England.

Smakbiten kommer från s. 77 i pocketboken (Norstedts):

Bästa Queenie, 

Jag har färdats uppskattningsvis trettiotvå kilometer. Du måste fortsätta vänta. 

Harold (Fry)

haroldf_522c557f9606ee1889741e8f

9 thoughts on “En smakebit på søndag: Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd

Kommentera

