2015 års läsutmaningar – en sammanfattning

completed

Det är dags att sammanfatta 2015 års läsutmaningar. Det har varit lite varierande resultat, minst sagt, men jag har klarat av min Goodreads-utmaning (en bok/vecka = 53 böcker) och det är antagligen bara för att jag har lyssnat på en del ljudböcker. 😉

Här kan du se en lista på alla böcker som jag har läst under 2015.

Serieåret 2015: Här var det lite skralt – det blev bara hela Harry Potter-serien, Divergent och trilogin om Maj. 2016 SKA jag läsa Outlander, det är ett måste!

The Reading Challenge 28/50 punkter är väl inte så illa? Men jag har lånat författare/böcker från boktolvan …

Boktolvan fylldes på hela tiden och blev till slut 15 av 12 nya författare. Inte så illa.

Författarfemman gick också, även om det var lite svårare.

3på3 gick inte alls. Det blev bara Jane Eyre av Charlotte Brontë, och Svindlande höjder först efter november. Men men.

 

Lite statistik, kanske? 🙂

Böcker/pjäser på …

engelska: 18.

svenska: 34

danska: 1

 

E-böcker: 14. 

Ljudböcker: 11 stycken (12, om man räknar med den jag lyssnar på nu som jag antagligen kommer att bli färdig med före nyår).

Nya författare: 24.

Återvändande författare: 16.

Omläsningar: 11.

Totalt antal böcker/ljudböcker/e-böcker: 53.

 

Vad är era läsmål för 2016? Jag har väl någorlunda samma – Författarfemman, Boktolvan, att lyssna på fler ljudböcker, en bok/vecka för Goodreads, att läsa mer på fler språk än svenska/engelska, att läsa ut några serier (som Outlander). Det är ju snart ett nytt år! 😉

 

Kommentera

