Glad Lucia!

20131212-235944.jpg

I dag är det ju Lucia, som inte går obemärkt förbi – inte i Sverige, i alla fall. Jag har jobbat, tvättat, tvättat madrassöverdrag och madrasskydd och städat lägenheten. Och försökt se lite på tredje säsongen av Bron innan den försvinner från DRs hemsida. Eftersom jag bor i Danmark kan jag inte se hela säsongen på SVT play, utan får vänta med de sista fem avsnitten till när jag kommer hem i jul. De ligger nämligen på SVT play fram till 30 december, för den som vill se lite spänning i juletid. Och jag tycker att Bron är sjukt obehaglig ibland. Speciellt säsong 2 var obehaglig hela vägen igenom. Men jag saknar Kim Bodnia i den här sista säsongen. Det var synd att han inte ville vara med längre.

tredje-advent

Det är också tredje advent, och förutom adventmys igår har jag inte ens sett ett luciatåg, lyssnat på julmusik eller tänt några ljus i dag. Jag lyssnar på Lucy Dillons Hundra omistliga ting och inser att jag tycker mer och mer om Anna-Maria Käll som uppläsare. Och att hon uttalar det engelska ordet ”touch” som ”tusch”. Lite roligt, faktiskt.

Och ni som läser bloggen ”som vanligt”, och inte i en app, har kanske noterat att jag har bytt tema. Det är ju trots allt december, så det var dags för det årliga jultemat på bloggen. Jag lovar att det försvinner i januari. 😉

 

Kommentera

